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photo credit Veja Studio and Chloé Gassian


 

Veja, which is Portuguese for “look”, is one of those brands that prides itself on being transparent about every aspect of its business. Founders Sébastien Kopp and Ghislain Morillion very much follow an “actions speak louder than words” approach. It’s simply fascinating how much you learn when you visit their website, where every step of these elegant trainers’ production is illustrated through both informative texts and videos. Take for example the extraction of natural latex from wild rubber trees in the Brazilian Amazon, offering locals an alternative to farming practices that promote land clearance. Or the naturally tanned leather, and the cotton from northeastern Brazil which is certified organic thanks to innovative agro-ecological methods. Then there are Veja’s fair-trade factories in southern Brazil, where 80% of their workers are unionized. Once Veja’s trainers arrive in Le Havre from Porto Alegre, they are then shipped via river barges to Paris for further distribution. This last part is being taken care of by Ateliers Sans Frontières (ASF), a French association dedicated to reintroducing unemployed people back into the job market through training. All this would probably not be possible at a competitive level if it wasn’t for Veja’s “no advertising” policy. Saying that, these smart trainers and accessories don’t really need much advertising, their fun designs and original colour schemes pretty much speak for themselves!

Visit Veja’s web-store to have a look at the men’s/women’s and kids’ collection of this season.

photo credit Veja Studio and Chloé Gassian

Veja, “mirar” en portugués, es una de esas marcas orgullosa de la transparencia de su negocio. El refrán “obras son amores, y no buenas razones” habla del enfoque que los fundadores Sébastien Kopp y Ghislain Morillion están buscando. Es simplemente increíble lo mucho que puedes aprender visitando su página web donde se ilustra cada paso de la producción de estos elegantes tenis a través de textos informativos y vídeosPodemos ver por ejemplo, la extracción de látex natural de los árboles silvestres de caucho en la Amazonia Brasileña, que ofrece a la gente del lugar una alternativa a las practicas de cultivo que llevan a la deforestación; el cuero curtido natural y el algodón orgánico certificado del Noroeste de Brasil conseguido con innovadores métodos agro-ecológicos; también las fábricas de comercio justo de Veja asentadas en el Sur de Brasil, donde el 80% de los trabajadores se han unido para formar un sindicato. Una vez que las zapatillas de Veja llegan a Le Havre desde Porto Alegre, se envían a través de barcazas fluviales a París donde comienza su distribución. Esta última parte está siendo atendida por Ateliers Sans Frontières (ASF)una asociación francesa dedicada a la reincorporación de los desempleados en el mercado laboral a través de una previa formación. Seguramente todo esto no sería posible a nivel competitivo si no fuera por la política “sin publicidad” de Veja. Y es que estas zapatillas hechas con tanto cuidado que no necesitan más publicidad,¡sus divertidos diseños y originales combinaciones de colores hablan por si solos!
¡Visita la página web de Veja para echarle un vistazo a su colección de esta temporada de mujer, hombre y niño!
photo credit Veja Studio and Chloé Gassian


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